Egy ilyen cikket már régóta szeretnék írni, de bevallom őszintén saját magamon is dolgoznom kellett még egy kicsit. Mindig is szerettem itthonról dolgozni és úgy éreztem, hogy sokszor sokkal hatékonyabb vagyok itthonról, még ha közben be is indítok egy mosást, vagy megmelegítem az ebédet, hiszen nem zökkent ki senki a munkámból, nem megyek 20 percet kávézni, nem nézem meg a kolléganő kiválasztott esküvői ruháját, vagy a cuki videót a gyerekéről/kutyájáról. Mégis, szíven ütött a kérdés a múltkorában, amikor egy újabb „este is dolgozós” műszak közepette megkérdezte a férjem, hogy mégis mit csinálok egész nap, hogy nem végzek a munkámmal a nap során, 9 és 4 közt? Elgondolkodtatott a kérdés és kezdtem még tudatosabban szervezni és lebonyolítani a napjaimat.

Nem olyan régen posztoltam egy cikket a facebook oldalamon a hatékony időbeosztásról, mely az alapja nemcsak az otthoni, de a munkahelyi munkavégzésnek egyaránt. Így első körben ebben lettem rendkívül tudatos.

Az időbeosztáson túl azonban nagyon fontos a megfelelő környezet is, ami inspirál, beindítja az agytekervényeket és nem vonja el a figyelmet.

Íme a szerintem legfontosabb 8 dolog, amire nagyon kell figyelni rendszeres otthoni munka esetén.

  • 1.Rendezett munkakörnyezet

    Első gondolatra szuper kényelmes az ágyból dolgozni, vagy a kanapén ülni, a gyakorlat viszont pont az ellenkezőjét mutatja.

    Ha nincs is külön irodahelyiség a házban, legyen egy csendes és nyugodt sarok, ahol le tudsz ülni az asztal mellé, kéznél van a telefon, a töltők, toll, papír, ami csak kell a munkádhoz. Legyen kényelmes és praktikus, hogy ne kelljen folyamatos felállásokkal megszakítanod a munkát, mert a nap végén órákban mérhető az így „ellőtt” idő. A keletkező hátfájásról nem is beszélve…

  • 2. Legyen meg a munkaidő otthon is

    Elengedhetetlen magaddal szemben és másokkal szemben egyaránt. Fontos, hogy a családod is tudja, hogy attól még, hogy Te otthonról dolgozol, az Neked is munkaidő és ne Téged kérjenek meg szaladj el ide, vagy oda dolgokért, hiszen az a munkaidődből vesz el. Ezt a kritériumot állítsd fel magaddal szemben is!

  • 3. Legyen meg a napi beosztásod

    Nekem erre kellett nagyon figyelni az elején és fejlődni benne sokat: ne folyjon szét a nap. Én azt a módszert alkalmazom, hogy 2 órás ciklusokban osztom ki magamnak a feladatokat. Minden napra megvan, hogy kinek az ügyével mikor foglalkozom és miket kell befejeznem. Ebben nekem sokat segít a „kényszer” is, hogy mérnem kell az időt, amit egy-egy adott ügyfél munkájával töltök, hiszen ez alapján történik az elszámolás. Csupán az erre való odafigyelés rendkívül sokat javított a hatékonyságomon, nem halogatok feladatokat. Próbáld ki! Én a https://hubstaff.com/- ot használom időmérésre.

  • 4. Az 50/10-es szabály

    Azon felül, hogy meghatározod, hogy aznap mikkel szeretnél haladni, legyen meg az 50/10-es szabály: 50 perc munka, 10 perc szünet. A 10 perc szünet alatt igyál, mozogj egy kicsit, nézd meg az emailediet, stb. és aztán kezdődhet a következő hatékony 50 perced.

  • 5. Kényelmes munkaruha

    Nem a ruha teszi az embert, és sokszor kényelmesebb is valami lazában lenni otthon, ugyanakkor fontos a tudatunkkal is közölni, hogy most munka van és erre egy nagyon jó eszköz az, ha rendesen felöltözünk. Nem kell kiskosztüm, a teljes Swarovski készlet és társai, de fontos, hogy az öltözékünk által is tudassuk az agyunkkal, hogy most munka van, nem pihenés.

  • 6. Online munkához is elengedhetetlen időnként az offline jelenlét

    Attól még, hogy otthonról végzed a munkádat, időnként, ha szükséges találkozz fizikailag is az ügyfeleiddel, partnereiddel. Nekem több ügyfelem is van, akivel még sosem találkoztam, de a folyamatos munkát adó ügyfelekkel megvannak a rendszeres skype megbeszélésink időpontjai minden héten, illetve az „offline kapcsolatépítés” céljából én heti 2 napot közösségi irodában dolgozom. Ez olyan adok is kapok is, hiszen beáldozok időt az utazás oltárán, ugyanakkor a közösségi irodában töltött időm sokkal hatékonyabb és sok érdekes emberrel ismerkedek meg, akikkel segítünk egymásnak a munkánk során is.

  • 7. Szünet

    Ne merülj bele annyira a munkába, hogy egész nap fel sem állsz. A munkahelyen az ember sokszor észre sem veszi, hogy milyen sokat mozgott, ez leginkább otthon tűnik fel, amikor nap végére teljesen elgémberedtek a végtagjai és a háta az egész napos üléstől. Nálam az vált be, hogy ebéd után tartok 30 perc szünetet, amikor kimegyek a levegőre, elszaladok a postára, stb. Kell egy kis szünet és kikapcsolódás, újra töltekezés.

  • 8. Magánélet

    A folyamatos otthoni munkavégzés nagy előnye, ami miatt sokan választják, az a szabadság. De ez könnyen átfordulhat önmagunk börtönévé is. Vannak időszakok, amikor muszáj éjszaka és hétvégén is dolgozni, de hosszútávon alakuljon ki a rendszer és legyen meg az otthoni munkánál is a munkaidő vége, amikor kiesik a toll a kezünkből és nem csekkoljuk még este 10-kor is az üzeneteket, vagy állunk neki 1-1 „rövidebb” munkának hétvégén.

2018-05-16T13:00:29+00:00 2018. március. 20th, | Home office hatékonyan bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva